Wśród badaczy zajmujących się historią środków transportu nie ma zgodności co do genezy pojazdów wyposażonych w koła. Za najbardziej prawdopodobną przyjmuje się hipotezę (J.
W zależności od budowy podwozia wozy dzielą się na rozczepiane, stałe oraz specjalne, w zależności od urządzenia zaprzęgowego na parokonne i jednokonne.
Epoka napoleońska przyniosła daleko idące zmiany nie tylko w ustroju społecznym Europy.
Starożytność
Sredniowiecze
Renowacja skór w powozach
W dwóch ostatnich dziesięcioleciach XIX w. nastąpił w Białymstoku prawdziwy boom powozowy.
Jan Klemens Branicki w Warszawie dla szpanu posiadał dwie paradne karety, ale największa wozownia była w Białymstoku, tu przecież na dworskie uroczystości zjeżdżał cały ówczesny możny świat.
W pewną sierpniową niedzielę wszystkie pociągi w Krakowie były opóźnione z powodu strajków rolników. Mój o dziewięćdziesiąt minut.
Odczarowana dorożka January 5, 2009 Ucichły uczone mowy, wybrzmiały namaszczone zdania. Na razie mamy spokój - i dzięki Bogu. Przerwa w obradach jak wagary i chwilowe wakacje.
O POWOŻENIU TRADYCYJNYM – część III
O POTRZEBIE ORGANIZACJI KONKURSÓW TRADYCYJNEGO POWOŻENIA W POLSCE.
O KONKURSACH TRADYCYJNEGO POWOŻENIA (cz.II)
Powozy – historia i współczesność Aby wyjaśnić na czym polega proces produkcji drewnianego powozu dziś, musimy cofnąć się do XIX wieku.
Jednota - pismo religijno-społeczne Fabryka Powozów i Auto Garage Józefa Rentla i Spółki Tadeusz Władysław Świątek NR 11-12 / 1989